Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanız için yapabilicekleriniz
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem de satışlarınızı artırmış olursunuz. Son dönemlerde Facebook’un yanı sıra markaların oldukça sık kullandığı Instagram reklamları ile ilgili burada paylaşacağımız ipuçlarından yararlanarak, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.
İlk kampanyalarınız nabız ölçümleri yapın
Instagram üzerinden ilk kez reklam verecekseniz, ilk etapta bazı denemeler yapmanız gerekecektir. Her firmanın reklamlardan alacağı geri dönüşler farklı olacağı için, farklı reklam modellerini, içeriklerini ve görsellerini denemeniz gerekir.
Farklı reklam modellerini denerken, takipçilerinizin bu reklamlara nasıl tepkiler verdiğini de görmüş olursunuz. Böylelikle reklam modeli ve reklam içerikleri konusunda bir takım bilgiler edinmeye başlarsınız. Belli istatistiklere ve bilgilere ulaşmaya başladığınızda da aşağıdaki daha ileri seviye reklam ipuçlarını kendi stratejilerinize uygulamaya başlayabilirsiniz.
Hedefleme üzerine vakit harcayın
Reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmak için hedeflemenin özellikle üzerinde durmanız gerekiyor. Doğru hedeflemelerin yapılmaması, reklamınızın sizinle ilgili olmayan hedef kitlelere ulaşmasına neden olacağı için reklam bütçenizi yanlış bir şekilde harcamanıza neden olur. Hedeflemelerinizi yaparken, web siteniz üzerindeki kullanıcı profillerini değerlendirmeli, Google Analytics üzerinden hangi şehirlerden daha çok ziyaretçi çektiğinizi araştırmalı ve hangi ürünlerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çekeceğini incelemeniz gerekir. Böylelikle reklam hedeflemelerinizi yaparken, belli bir profil oluşturmuş olur ve bu doğrultuda reklamlarınızı hazırlayabilirsiniz.
Etkileşim oranlarına göre reklam modelini seçin
Instagram üzerinde birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Marka bilinirliği, belli bir varış sayfasına trafik çekmek, ürün veya hizmet tanıtımları, etkileşim ve sadık takipçi kitleleri yaratmak için farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Bu reklam modellerini kendi etkileşim oranlarınıza göre deneyebilirsiniz. Tek görsel, video, ard arda görseller (Carousel), Hikaye reklamları gibi farklı alternatifleri size en uygun olacak şekilde belirleyerek kullanmaya başlayabilirsiniz.
A/B testleri yapın
Bazı reklam modelleri, diğerlerine kıyasla size daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de farklı reklam modelleri üzerinde testler yapmanız gerekir. Kimi zaman Carousel reklam modelleri, bir hikaye anlatımında kullanılarak daha fazla geri dönüş sağlarken, kimi zaman video reklamlar daha fazla geri dönüş elde etmenize yardımcı olabiliyor. Daha genç bir hedef kitleye hitap ediyorsanız, Instagram Hikayeleri üzerinde gösterilen reklamlarla bu kullanıcılara yönelik pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.
Buradaki önemli nokta, ilk bir ay içerisinden farklı reklam modelleri üzerinde haftalık olarak testler yapmak olacaktır. Haftalık çıktığınız kampanyaların geri dönüşleri ve yatırım getirileri üzerinde analizler yaparak, sizin için en iyi performansı sunan reklam modelini bulabilirsiniz.
Anlaşılır ve dikkat çekici görseller kullanın
Instagram’ın en önemli özelliği, görselliği ön plana çıkartıyor oluşu. Kullanıcılar buraya görselleri incelemek ve onlara bakarak vakit geçirmek için geliyorlar. Bu sebeple de reklam içeriklerinizi oluştururken, çarpıcı, ilgi çekici ve anlaşılır görseller kullanmaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde, takipçilerinizin ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz. Birçok firma reklam kampanyalarında özel konsept tarzında hazırlanmış görselleri kullanmayı tercih ediyor. Bunun sebebi de kullanıcıları daha iyi bir şekilde yakalamak. Düz beyaz fondaki ürün fotoğrafları yerine, daha ilgi çekici bir konseptle bu ürünleri paylaşmak, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.
Markanız reklamlarınızın önüne geçmesin
Marka bilinirliğinizi artırmak tabii ki önemlidir; ancak reklamlarınızdaki asıl vurgu ürün veya hizmetleriniz yerine sürekli markanızda olması kullanıcıların hoşuna gitmeyecektir. Kullanıcılar buraya bir önceki madede de belirttiğimiz gibi görseller için gelmekteler. Sürekli olarak marka odaklı ya da sadece markaya yoğunlaşmış içerikler görmek onların hoşuna gitmeyecektir ve beklediğiniz geri dönüşümleri almanızın önüne geçecektir. Kullanıcılara bir hikaye sunmak, onlara belli duygular yüklemek bu açıdan daha önemlidir.
Metinlerinizin görsellere oranı yüzde 20’dan fazla olmasın
Hem Facebook hem de Instagram üzerindeki paylaşımlarda, metinlerin görsel üzerinde kaplayacağı alan maksimum yüzde 20’dir. Bu oranın üzerine çıkmanız durumunda, Facebook ve Instagram bu paylaşımlarınız reklam olarak paylaşmanıza izin vermeyecek. Görselleriniz üzerinde metin oluştururken, bu kuralı mutlaka göz önünde bulundurun.
Gerçek hikayeleri paylaşın
Instagram üzerinde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onları ürünlerinize çekmek için gerçek hikayeler kullanabilirsiniz. Kullanıcıların sizinle ilgili yaptıkları yorumları, ürünlerinizi satın almış kişilerin paylaştıkları fotoğrafları ve onların düşüncelerini kendi hesabınız üzerinde de paylaşabilirsiniz. Gerçek kişilerin bu hikayeleri, diğer takipçilerinizi daha iyi bir şekilde etkilemenize yardımcı olur.