Web Site Planlaması

Web Site Planlaması

Bir web sitesini hazırlarken bunu bir plan ve proje çerçevesinde gerçekleştirmelisiniz. Bunlar genel olarak aşağıdaki kriterleri içeriyor:

Hedef kitle planlaması

Bir web sitesi hazırlarken hedef kitle düşünülerek ziyaretçilerin web sitesindeki ihtiyaçları, nasıl zaman geçirebileceği ve web sitesinin ziyaretçilere ne gibi katkılarda bulunabileceği planlanmalıdır. Tam olarak hedef kitle kimlerden oluşuyorsa buna göre bir tasarım ve içerik planı gerçekleştirilmelidir.

Dil seçimi

Dil seçimi bir web sitesinde projeye en uygun hangi web programlama dilinin tercih edileceğidir. Bu sayede projedeki her ihtiyaca çözüm, hız ve esneklik sağlanabilir.

Erişilebilirlik ve Kullanılabilirlik

Erişilebilirlik ve kullanılabilirlik bir web sitesinde olmazsa olmaz kriterlerdir. Bu kriterler web sitesinin alt sayfalara erişilebilirliği ve anlaşılabilirliğini oluşturur.

Güvenilirlik

Güvenilir bir web sitesi daha kaliteli içerik ve ziyaretçiye sahip sitedir. Bu kriterde internet kullanıcıları ile olacak iletişimde güven sağlayabilmek için erişilebilirlik, kullanılabilirlik ve görsellik gibi kriterlere dikkat edilmelidir.

Görsellik

Görsellik bir web sitesinin özgünlüğünü yansıtır. Bu kriterde güvenilirlik kurallarına dikkat etmek gerekir. Daha sade, güvenilir ve gözü yormayan projenin amacına uygun görsellikler tercih edilmelidir.

Yerleşim planı

Yerleşim planı ziyaretçilerin size olan güvenini arttırmak için önemlidir. Yanlış yerleşimler ziyaretçilerin sitenize bir daha gelmemesine neden olabilir. Bu kriterde içeriğin, menülerin, reklamların ve üyelik girişi gibi modüllerin tam olarak nerede olması gerektiği hesaplanır.

Hız

Hız en önemli kriterlerden biridir. Internet kullanıcılarının bir web sitesinde uzun süre kalması ve web sitesine tekrar geri dönmesi için sitenin hızlı ve stabil çalışması sağlamalıdır. Bunun için dil ve altyapı seçimi planlanmalıdır.

Altyapı seçimi

Altyapı seçimi bir web sitesinin dil seçimi ve hedef kitlesine göre hangi sunucuda barınacağıdır. Burada dikkat edilmesi gereken noktalar tahmini hedef kitle sayısı ve sitede tercih edilen web teknolojileridir.

Güncellenebilirlik

Bir web sitesinin ne kadar çok güncellenebilir olması ziyaretçi geri dönüşlerinin o kadar çok olması anlamına gelir. Kaliteli ziyaretçi çekebilme, ziyaretçilerin sürekliliği ve yerine göre arama motorlarındaki rekabet için önemli bir kriterdir.

About the Author